spinal-cord-injury-preparing-to-do-yoga

نخاع بسیار حساس هست و در صورتی که دچار آسیب نخاعی شده اید باید به شدت مراقب حرکاتی که انجام می دهید باشید.

به گفته آلامتو و به نقل از فیتامین؛ چند روز بعد از آسیب های نخاعی، دلتان می خواهد در رختخواب بمانید و فقط استراحت کنید. اصلا میلی به بیرون رفتن و گردش کردن ندارید، چرا که دچار آسیب بدنی شدیدی شده اید. اما با وجود آسیبی که دیده اید، باز هم ورزش کردن برای شما مفید هست. کاملا برخلاف چیزی که تصور می کنید!

ورزش کردن بعد از آسیب نخاعی می تواند سبب تسریع فرایند بهبودی شما شود، علاوه بر آن برای سلامت شما بسیار مفید هست. تحقیقات نشان داده هست که ورزش کردن به طور قطع، فواید زیر را خواهد داشت:

قبل از شروع هرگونه برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید، اما زمانی که تصمیم گرفتید برنامه خود را شروع کنید، حتما یک یا دو مورد از ورزش های زیر را در نظر داشته باشید. به خاطر داشته باشید، مرکز مبارزه با بیماری ها در آمریکا، حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط به علاوه دو روز انجام تمرین های قدرتی را در طول هفته توصیه می کند؛ این دستورالعمل ها حتی برای افرادی که دچار آسیب های نخاعی شده اند نیز توصیه شده هست.

یوگا

ورزش یوگا برای افرادی که دچار آسیب های نخاعی شده اند، بسیار مفید هست، زیرا حرکات کششی آرام آن می تواند به الگوی تنفس صحیح کمک کند و دردهایی که بر اثر نشستن طولانی مدت در ویلچر به وجود آمده هست را کاهش دهد. با سرعتی که در توان شماست ورزش کنید و سعی کنید حرکات خود را با تنفستان هماهنگ کنید و از انجام حرکاتی که باعث ایجاد درد یا از دست رفتن تعادل شما خواهد شد خودداری کنید.

ایروبیک در آب

ممکن هست نتوانید خوب شنا کنید، اما حرکات ایروبیک در آب گزینه خوبی برای افرادی هست که دچار آسیب نخاعی شده اند. آب، درد و تورم مفاصل را کاهش می دهد و حتی اگر توان حرکت خود را تا حد زیادی از دست داده اید، می تواند وزن شما را نگه دارد.

ایروبیک نشسته

شما حتی می توانید همین طور که روی ویلچر نشسته اید، ورزش کنید. تمرکز بر روی بالاتنه به شما کمک می کند حالت نشستن خود را بهتر کنید، اما اگر می توانید پایین تنه خود را نیز حرکت دهید (حال چه به آرامی یا با کمک وسایل)، می توانید به آرامی ورزش کنید تا کنترل عضلانی و قدرت بیشتری به دست آورید. با پزشک خود درباره کلاس های ایروبیک نشسته که مخصوص آسیب دیدگان نخاعی هست، صحبت کنید و از فیزیوتراپ خود بپرسید چه ورزشهایی می توانید در خانه انجام دهید.

پیاده روی

اگر نخاع شما کاملا آسیب ندیده هست، یا فقط اعصاب شما آسیب دیده اند، هنوز هم می توانید قدم بزنید. صاف بایستید و آرام پیاده روی کنید و عملکرد عضلات خود را با پیاده روی کردن افزایش دهید. حتی می توانید در استخرهای ورزشی یا به کمک فیزیوتراپ خود قدم بزنید. پس از پزشک خود بپرسید که آیا این کار برای شما مجاز هست یا نه.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما